Jak zdrowo grillować ??

Przez : | 4 komentarze | On : Maj 1, 2013 | Kategoria : To warto wiedzieć !

Jak zdrowo grillować??

Wraz z majówką oficjalnie rozpoczyna się “letni” sezon grillowy. Spotykając się w gronie bliskich osób, w ogrodzie przy grillu warto pamiętać o kilku ważnych zasadach, które sprawią że spędzimy miło czas nie martwiąc się o to czy po majówce przybierzemy na wadze lub kilka dni będziemy odchorowywać grillowe majowe szaleństwo.

kiełbasa z grilla

kiełbasa z grilla

1. Do marynowania mięsa stosuj dużo świeżych ziół – mają właściwości łagodzące wzdęcia i niestrawność.

2.Marynując mięso, zwłaszcza wieprzowe które jest dość tłuste nie używaj dodatkowego tłuszczu, tłuszcz z mięsa wytopi się podczas grillowania.  Zmniejszysz w ten sposób ilość tłuszczu w gotowej potrawie.

3.Pamiętaj aby przed grillowaniem dokładnie umyć ruszt grilla – nie może on być zanieczyszczony spalenizną!!

4.Grilluj w niższej temperaturze, nawet jeśli ma to oznaczać wydłużony czas obróbki termicznej. W ten sposób zmniejszymy powierzchnię spalonego mięsa

5.Aby zmniejszyć wydzielanie szkodliwych substancji warto mięso przed grillowaniem podpiec w piekarniku – krótszy czas grillowania zmniejszy ilość wydzielanych szkodliwych substancji.

6.Używaj specjalnych tacek do grillowania – ograniczą one ściekanie tłuszczu do ognia co powoduje  powstawanie szkodliwych dla zdrowia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych które w dalszych przemianach wchodząc w reakcję z DNA mogą prowadzić do powstawania nowotworów.

7.Grilluj ryby i owoce morza – czas ich przygotowania jest o wiele krótszy.

8.Dobrym sposobem na pyszne potrawy z grilla jest zawinięcie składników jak np. filet rybny, oliwa, świeży tymianek w folię tworząc tzw. kopertę i ułożenie na ruszcie grilla.

9. Nie zapominaj o świeżych warzywach i owocach!!

10. Pij dużo wody – atrakcyjna będzie lemoniada z wody, cytryny, miodu i mięty

11Unikaj nadmiernych ilości alkoholu, zwłaszcza w pełnym słońcu, a wysokoprocentowy alkohol zastąp szklanką piwa – klasycznego a nie dosładzanego.

12. Na grilla wybierz dzień a nie późny wieczór i noc – do wieczora twój organizm upora się ze strawieniem potraw grillowych.

13. Na grillowe przyjęcie w ogrodzie zabierz koniecznie piłkę, skakankę, palety do babingtona – ruch to zdrowie i skutecznie pozwoli uporać się z nadmiarem spożytych kalorii:)

Wiosenne grillowanie

Wiosenne grillowanie

Share This Post!

Komentarze

  1. Napisane w czips s 21 Maj, 2014

    chyba najlepiej byłoby pichcić kiełbasy bez konserwantów, nie? takie jak sprzedają w achan czy carfurze?

  2. Napisane w malydzon s 22 Maj, 2014

    ja próbowałem tylko wiejskiej od Kani bez E. W smaku dobra tylko troche drozsza od pozostalych

  3. Napisane w Masa s 25 Czerwiec, 2014

    ale sobie narobiłem apetytu na takie grilowane kiełbaski, niby juz jest sezon ale jakoś pogoda nie dopisuje na zrobienie grila. Opis grilowana jest naprawdę super ale w życiu jak to w życiu często wychodzi inaczej bo każdy chce zjeść coś szybciej a owoce i warzywa to nie pamiętam kiedy u mnie były na grilu. Chyba czas zmienić nawyki i przejść na zdrowe grilowanie;/

    • Napisane w admin s 25 Czerwiec, 2014

      Tak, to prawda, zmiana nawyków to nie jednodniowy proces, ale jeśli mamy pewną świadomość co jest dobre a co nie łatwiej jest wpłynąć na zmianę złych przyzwyczajeń. Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress