Mix kiełków na rukoli i świeżym szpinaku

Przez : | 0 Komentarz | On : Grudzień 16, 2012 | Kategoria : Sałatki

 

Kiełki roślin stanowią skoncentrowane źródło witamin, minerałów i białka. Wzmacniają nasz organizm oraz chronią przed wieloma chorobami. Pędy soczewicy groszku i soi poprawiają gęstość kości, pomagają złagodzić objawy menopauzy i chronią przed nowotworem piersi. Soczewica w kiełkach stanowi źródło kwasu foliowego (szczególnie wskazana dla kobiet w ciąży), wzbogaca  naszą dietę w wit. C oraz błonnik. Pędy lucerny są źródłem karotenoidów, zawierają także saponiny – związki które obniżają poziom złego cholesterolu oraz stymulują system odpornościowy. Lucerna dostarcza organizmowi witaminę B12 oraz żelazo – stąd jest obowiązkowym składnikiem menu wegetarian. Pędy słonecznika stanowią  bogate źródło witaminy D oraz lecytyny i kwasów tłuszczowych, są ponadto lekkostrawne. Pędy czerwonego buraka to zastrzyk antocyjanów i potasu ponadto aktywnie przeciwdziałają wolnym rodnikom.

Nie wszystkie  z tych roślin bywają łatwo dostępne na rynku (zwłaszcza w okresie zimowym). Te których nie uda nam się zakupić w gotowej formie do spożycia, możemy wyhodować sami. Nasiona można zakupić w sklepie ze zdrową żywnością. Muszą to być specjalne nasiona, nienawożone środkami ochrony roślin.

Do sporządzenia sałatki potrzebne będą:

garść rukoli

garść świeżego szpinaku

80 g kiełków ( w sieci biedronek i sklepów lidl dostępny jest gotowy mix kiełków soczewicy, fasoli mung, cieciorki przeznaczony do  kilkuminutowego podgrzania na patelni)

4 łyżki oliwy z oliwek

sok z 1/3 cytryny

10 g słonecznika

pieprz, sól do smaku

 

Kiełki soczewicy, fasoli mung i cieciorki

Rukola

 Rukolę myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym, następnie układamy na półmisku. Podobnie postepujemy ze świeżym szpinakiem.

  Na rozgrzaną patelnię  wlewamy 2 łyżki oliwy i prażymy kiełki. Jeżeli nie uda nam się zakupić kiełków przeznaczonych do kilkuminutowego podgrzania na patelni, można zastapić je świeżymi kiełkami np. lucerny, słonecznika czy rzodkiewki – wyjdzie to nam na zdrowie gdyż obróbka nawet kilkuminutowa może zniszczyć cenne składniki zawarte w pędach. Świeże kiełki dostępne są w niektórych sklepach nawet zimową porą.

Kiełki poddane obróbce termicznej lub te świeże układamy na rukoli i szpinaku, całość posypujemy ziarnami słonecznika oraz skrapiamy sokiem wyciśniętym z 1/3 cytryny. Na koniec polewamy 2 łyżkami oliwy i posypujemy pieprzem oraz szczyptą soli do smaku.

 

Mix kiełków na rukoli i świeżym szpinaku

Share This Post!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress