Placki z kaszy gryczanej z marchewką i słonecznikiem

Przez : | 6 komentarzy | On : Marzec 29, 2013 | Kategoria : Przystawki i przekąski

Kasza gryczana  stanowi bardzo dobre źródło wartościowego białka roślinnego. Zawiera go od 10 do 16%. Białko to jest znacznie lepiej przyswajalne niż białko zbóż, posiada  podobną wartość do białka pochodzącego z roślin strączkowych takich jak soja, fasola, groch oraz jest dobrym źródłem unikatowych aminokwasów – lizyny i tryptofanu których organizm człowieka sam nie potrafi wytworzyć. Ponadto kasza gryczana bogata jest w witaminy B1, B2, PP  oraz w składniki mineralne takie jak: wapń, magnez, fosfor, żelazo, nikiel, kobalt, miedź, cynk, bor i jod. Kasza gryczana nie zakwasza organizmu w przeciwieństwie do innych kasz. Mimo niezbyt niskiej kaloryczności 100 g kaszy to 336 kcal (biały ryż ma 344, a makaron dwujajeczny 373) to jest ona produktem polecanym osobom dbającym o linię gdyż zawiera ponad 2 razy więcej błonnika od ryżu czy makaronu bo aż 5,9 g w 100 g!! To produkt który z powodzeniem mogą spożywać osoby z nietolerancją glutenu (celiakią)

Placki z kaszy gryczanej z marchewką i słonecznikiem to propozycja zdrowego i pożywnego dania. Oprócz kaszy znajdziemy w nich słonecznik, świeże zioła jak bazylia czy natka pietruszki oraz marchewkę- produkty bogate w cenne składniki odżywcze oraz błonnik.

Do sporządzenia placków z kaszy gryczanej potrzebne będą:

250 g ugotowanej kaszy gryczanej

2 małe marchewki

garść słonecznika

3 gałązki bazylii lub 1/3 pęczka natki pietruszki

1 jajko

2 łyżki mąki pełnoziarnistej

pieprz

szczypta soli do smaku

Placki z kaszy gryczanej

Placki z kaszy gryczanej

Receptura na to danie jest banalnie prosta. Do kaszy gryczanej dodajemy garść słonecznika, startą na dużych oczkach marchewkę, drobno posiekaną bazylię lub natkę pietruszki. Do tego wbijamy jedno całe jajko i dosypujemy 2 łyżki pełnoziarnistej mąki. Całość doprawiamy do smaku pieprzem i odrobiną soli. Dokładnie mieszamy i smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu na dobrze rozgrzanej patelni z obu stron na rumiany kolor. Po usmażeniu odsączamy nadmiar tłuszczu za pomocą ręcznika papierowego.

Placki  świetnie smakują podane z wędzonym łososiem, udekorowane gałązką bazylii.

Placki z kaszy gryczanej

Placki z kaszy gryczanej



Share This Post!

Komentarze

  1. Napisane w Królik flips s 2 Kwiecień, 2013

    Naleśniki gryczane to jadłem i nawet mi smakowały. O plackach z kaszy gryczanej nawet bym nie pomyślał, że można zrobić. A wyglądają zachęcająco.

    • Napisane w admin s 2 Kwiecień, 2013

      Są bardzo proste w przygotowaniu, pożywne i to dobra alternatywa na problem z nadmiernym marnowaniem żywności.

  2. Napisane w gotująca s 3 Kwiecień, 2013

    placki i naleśniki gryczane? kurczę, chyba mam zaległości kulinarne 😀

    • Napisane w admin s 3 Kwiecień, 2013

      Zaległości zawsze można nadrobić:) Pozdrawiam.

  3. Napisane w Kaszowa s 8 Maj, 2013

    Kasza gryczana tak jak większość kasz zakwasza organizm. Jedyną kaszą alkalizującą jest kasza jaglana. Poza tym wszystko się zgadza. Placuszki pycha 😉

    • Napisane w admin s 8 Maj, 2013

      Dziękuję za cenną informację – sprawdzę to:) cieszę się, że placuszki smakowały. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress